A globális koronavírus járvány hatalmas átrendeződést hoz a gazdaságban. Felgyorsult a digitalizáció, egész iparágakra hat diszruptívan az a változás, amit a járvány terjedése okoz. Kevesebb személyes találkozás, óvatosság és bizonytalanság jellemzi a világot. Az érintett for-profit szereplők mellett a non-profit szervezetekre is elemi erővel hat ez a hatalmas átrendeződés. Gyökeresen átalakulnak az anyagi támogatási források. Sőt, sok non-profit szervezetnek az alaptevékenységét is át kell most alakítania. Hiszen a korlátozások feloldása után sem fogunk ugyanoda visszatérni, ahogy 2020 elején működött a világ. 

Ebben a helyzetben a non-profitok nagy része a túlélésért küzd. Miközben az alaptevékenységre koncentrál, sokszor mindenki erőn felül teljesít, miközben erőforrásaik kimerülnek. Ebben a krízis szülte átmeneti időszakban fontosnak tartjuk, hogy segítsük a non-profit szervezetek vezetőit és csapatait olyan egyéni, támogató tudásmegosztással, amit hasonló nehézségeket már megoldott vezetőtársak adhatnak egymásnak.

A „Non-profit Tudásbank”-ból négy területen tapasztalt vezetők szakértelmét kölcsönözhetik ki non-profit vezetők és csapatok - ingyenesen.

Milyen területeken dolgoznak a Tudásbank résztvevői?

  • stratégia átgondolása, újraalakítása (MIT?)
    a non-profit által kiszolgált támogatotti kör igényeinek változására való reagálás, újonnan felmerült igények azonosítása, a saját működés új kihívásainak azonosítás​​​​​​a
  • pénzügyek újratervezése (MIBŐL, MENNYIÉRT?)
    az eltűnő források és az új támogatási lehetőségek azonosítása, nem anyagi erőforrások felértékelődése, működési költségek gyökeres változásai 
  • a működési folyamatok és a szervezet  átvilágítása, átalakítása és fejlesztése (HOGYAN ÉS KIK?)
    bizalom, együttműködés, vezetői készségek, távmunka, online kapcsolattartás
  • a kommunikáció  (külső és belső) a megváltozott stratégiáról és a működésről (KÖZÖSSÉG)
    kapcsolat a támogatottakkal, munkatársakkal és a támogatói körrel, online kommunikációs csatornák speciális ismeretei  

A gyakorlatban 2-3 alkalommal, alkalmanként 1,5 órában egy javasolt tematika szerinti, online páros munkafolyamattal segíthet az adott területen tapasztalt vezető a támogatást kérő vezetőtársának, pro-bono munkával. A Flow Tudásbank egy új platformot teremt a négy területen jártas szakértők és a non-profit vezető  összekapcsolására.

Kik és hogyan csatlakozhatnak?

Jelentkezni a hello(kukac)flowalapitvany.hu email címen  „Nonprofit Tudásbank” tárggyal lehet.

Non-profit vezetők, akik szívesen fogadnának külső támogatást: a legégetőbb, átgondolást igénylő terület megjelölésével (stratégia, pénzügyi (újra)tervezés, vezető- és szervezetfejlesztés vagy kommunikáció)

Támogatást adó vezetők: a legszívesebben támogatott terület és akár a választott non-profit szervezet vagy tevékenységi kör megjelölésével

Csatlakozz és dolgozzunk együtt, hogy hatékonyabban küzdhessünk meg a most felszínre került nehézségekkel! Együtt könnyebb!